Is het alweer 31 maart 2016. Laatste blog dateert van 8 juni 2015. Time flies, zeggen ze dan. Maar je zit in de communicatiebusiness of niet. Dus zo’n leegte is onacceptabel. Wat ga ik daaraan doen? Schrijven! Over wat ik meemaak in het communicatievak? Waarom niet. Gebeuren leuke dingen in. Neem nou deze mail aan een klant van mij:
Beste,
Ik zag dat je adverteert in Google Adwords voor het keyword “Interim Management”, terwijl je website in de organische resultaten van Google niet eens in de top 30 staat. Meestal wil dit zeggen dat je website niet geoptimaliseerd is voor dat keyword. Een grondige optimalisatie heeft alleen maar voordelen:
Jouw website stijgt in de organische resultaten van Google. En een plaats op de eerste pagina met zoekresultaten, zelfs helemaal onderin, levert je meer bezoekers op dan de beste Adwords-advertentie.
Als het verband tussen de content van jouw website en het keyword duidelijker is, geeft Google ook een hogere waardering aan je Adwords-advertentie en wordt die vaker en hoger getoond.
Wil je weten hoe je de ideale webpagina schrijft? Klik hier voor een abonnement op onze gratis nieuwsbrief ‘Meer klanten uit je website’.
Wil je weten hoe de interne keuken van Google precies werkt? Klik hier voor een abonnement op de gratis nieuwsbrief ‘De geheimen van Google ontrafeld!’
Een abonnement op onze nieuwsbrieven is gegarandeerd gratis en vrijblijvend. Opzeggen doe je door één muisklik onderaan in de nieuwsbrief zelf.
Wil je zelf webpagina’s schrijven die hoog scoren in Google? Gebruik daarvoor de gratis versie van onze tool SEO Page Optimizer, voor één analyse per dag. Klik hier voor meer informatie en voor gratis toegang tot de tool.
Wil je hulp bij het optimaliseren van je website? Of om de kosten van uw Google Adwords-campagne te verminderen? Stuur me de keywords door waarmee je bovenaan wilt staan in Google. Dan analyseer ik jouw website gratis en stuur ik je een vrijblijvende offerte op maat op. Dan kan je zelf zien wat wij, dankzij 15 jaar ervaring met zoekmachineoptimalisatie, voor jou kunnen doen.
Tja, Beste,. Wel mailen, maar niet de moeite nemen op te zoeken wie de baas is? Verder bieden ze diverse gratis nieuwsbrieven aan. Sterker: gegarandeerd gratis. Ik denk niet dat ik ooit een betaalde nieuwsbrief ben tegengekomen. Gegarandeerd. Maar ja, gratis doet het goed, dus dat moet erin. En dan dat kijkje in de interne keuken van Google. Zelfs Yoast, SEO #1 van Nederland, heeft het niet zover geschopt.
Hamvraag is natuurlijk: Hebben ze gelijk met hun constatering over het zoekwoord? Ja en nee. Nee, want het staat vandaag wel in de top-30 (op 25). Ja, je staat liever hoger. En dat dat nu niet zo is, zijn redenen voor, maar daarvoor moet je in de interne keuken van de klant kunnen kijken. En dat is deze vriend dan weer niet gegeven.